11 juni 2010

Säsongspremiär för Klinta

Mamma och jag tog en tur till min favorit Klinta Kryddor och Grönt vid Ringsjön. Första gången för i år för mig! Det går inte i ord beskriva hur fantastiskt där är.

Caféet i växthuset, där vi hade tjejmiddag förra sommaren!

Min vän Anna som står för caféet bjöd oss på fika som examenspresent och det blev danska smørrebrød och hennes goda morotskaka till efterrätt!

Utedasset med mycket hög standard för att vara utedass!

Mamma handlade loss i butiken, gjutjärnsprylar, honung och tvål från Crabtree & Evelyn!

De hade möblerat om i butikskassan, tydligen hade de haft samma marmorskiva tidigare också som disk men den har jag aldrig uppmärksat förrän nu efter ommöbleringen, den är otroligt vacker!

Och jag köpte mig en ny ananassalvia och några majsplantor. Jag fick ett fint skott av Marika förra året från hennes ananassalvia men det höll sig inte. Idag fick jag veta att det är en 100 % uteblomma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar