28 juni 2010

Het måndag

Vilken underbart varm dag vi har haft! Jag minns tyvärr känslan när det för någon månad sedan var minus 19 grader i Linderöd och det satt frost på näshåren. Jag kommer inte klaga denna sommaren. Det brukar jag inte göra heller för den delen.

Min finaste kollega lillasyster och jag tog en glassfika på eftermiddagen på jobb och mös en stund. Bestämde oss för jympa efter jobb på Ribban för F&S!
Väl hemma var det sedan tvätttid och det var ju lite ny teknik men gick bra ;-) lite fler knappar än på min Bettan där hemma. Inser nu åter igen hur skönt det är med egna maskiner.

Baltis och jag joggade ner till Ribban och jympade med lillasyster en timme.

Efter det fick lurven bada en timme som kompensation. Själv satt jag i den mjuka sanden och njöt av att min hund var lycklig!

Sedan bar det av hemåt. Kroppen min var inte lika pigg som på vägen dit men joggade gjorde vi. Baltis var så trött att han mest hängde bakom i kopplet.

Nu väntar lite kvällsmat och ett svalkande bad. Säkert en romantisk film också :-*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar