11 juni 2010

Bosjökloster

Efter Ringsjöfisk stannade vi till på Bosjökloster, även det ett fantastiskt utflyktsmål!

Det stod mellan kyrkan här eller Ivö kyrka då Finn och jag valde kyrka till bröllopet! Nu blev det inget av det men det gjorde inget, var och hur är ju mindre viktigt. Vi hann, det var huvudsaken!!!


Jag tänder alltid ett ljus till Finn när jag befinner mig i en kyrka. Det känns bra än om jag inte tror på Gud. Mammis tände också ett.

Perfekt klippta gräsmattor och kanter!

Tänk denna utsikt till morgontidningen... t.o.m. jag hade kunnat lära mig dricka kaffe till denna vy!



Nonchalanta och kaxiga getter!

Ingången till örtträdgården

Mamma läser på örternas skyltar som beskrev hur växterna användes förr!

Det blev lite vandring i de vackra omgivningarna och sedan fika igen! De har en underbar rosenträdgård, utställning med lite historia och lite konst i klostret, mysigt café, djurhagar och vackra andra trädgårdar.

En ek som är tusen år gammal...

...och det största rhododendron-buskaget jag sett!

Mamma var alldeles salig.

Jag såg ett vackert näsduksträd och det måste jag skaffa! Jag skrev om det och visade en bild från en park i ett inlägg förr någon vecka sedan. Då visste jag inte vad det var för ett träd, nu vet jag!




Till fika blev det en bit Bosjöklostertårta och en bit skogsbärstårta. Småfåglarna var mycket nyfikna på både tårtbotten och fyllning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar