19 juni 2010

Bröllopspicknick på Sofiero Slott

Vi kom fram till Sofiero vid halv tre och det var ca 2-3 tusen andra som fått samma idé men som kommit tidigare! Men det fanns bra plats till oss också och vi hade fina campingmöbler med oss!

Emellanåt regnade det lite och ibland mer rejält. Vi hade kört inom Biltema och köpt megastora paraplyer som täckte både oss och bordet. Jag hade köpt en massa delikatesser som vi smaskade på. Det var både bra ljud och bild så man kände inte att man missade så mycket. Regnet som smattrade mot paraplyet gjorde dock att jag inte hörde löftena de gav till varandra men det lär komma repriser på det... ; )

Vi satt kvar fram tills ca halv sju då nästan alla gett upp för regnet och gått hem. Vigseln var ju underbar. Fantastiskt att se kronprinsessan så lycklig!

Vid sju hade vi packat in våra grejer i bilen och tog en timme och bara strosade i trädgården. Framröstad som Europas vackraste 2010 och jag föll för den!

Måste skaffa ett gullregn!

Vackra raviner med rhododendron, bambu, azaleor och mer som jag inte vet namnet på. Den äldsta rhododendron där var i parken hade prinsessan Margareta planterat redan 1907!

Utsikt nere vid slottsträdgårdens gräns mot havet!

Det blev mycket övningskört idag och nu märker jag hur säker jag är fast det har gått någon vecka sedan jag körde sist. Skön känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar