8 augusti 2013

Shopping

Det blev lite shopping innan avresa till Sthlm och sedan lite i hufvudstaden!

Till min nya ryggsäck finns sidofack i nät för vattenflaskor och jag hade lagt bevakning på nätet för mörkgrå nalgene på en liter från samma märke som väskan, Maxpedition. Lycklig blev väl jag när jag såg dem i rosa i ett nyhetsmail! Exakt samma flaska fast annat märke och jag har nu två av dessa på mina utflykter!

Hade en wrapp på Indiska att slösa och som vanligt lade jag gratispengarna på en av deras härligt stora koppar! Lika mycket pynt i skåpet som rymlig för vinterns varma choklad : )

En annan wrapp hade jag för Hemtex och efter att ha gått runt runt i två olika butiker utan att hitta något jag ville ha tog jag ett par svarta bordstabletter. Det har man alltid nytta av.

På Lindex hittade jag jättefint set med underkläder från Ella May med glittriga stenar och var tvungen att ha det med hem. Efter en användning hittades stenar lite här och där på golvet så jag gick tillbaka till butiken. Valde att behålla dem mot att få halva summan tillbaka vilket kändes utmärkt. Går ju jättebra att köpa en påse stenar på Panduro och klistra fast ordentligt. För jag tyckte ju så himla mycket om setet. Så med pengar tillbaka blev det lite mer underkläder, gillar deras ta 3 för 2.

Och ett par helt ljuvliga sovshorts : ) ska ha koll om de kommer in i fler färger/mönster för de var helt nya i butik. Verkligen underbara.

När jag köpte de rosa vattenflaskorna såg jag att de hade jumpsuits också och jag har ju ett tag velat sy en som jag kan ha när det är lite ruggigt. Den jag har i teddy fleece är perfekt när det är kallt men alltför varm maj-sep. Tyvärr fanns de bara i L så jag fick besviket vara utan. Men T och jag var på Burlöv center en kväll för matshopping och han föreslog att vi skulle kolla om det fanns där! Hade jag inte en tanke på men till min lycka fanns de i M!!! Kunde inte bestämma mig för om jag ville ha en neutral grå (hur neutral en jumpsuit nu kan bli, haha) eller roligare rosa. Så T löste problemet genom att köpa den rosa till mig och så köpte jag den grå själv : ) men i hemmets vrå är det ingen som ser mig i den så skit samma att den är löjligt ful. Eftersom den är lika löjligt skön. Och nu slipper jag sy dessutom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar