22 augusti 2013

Malmöfestival

 I fredagskväll åkte T och jag till Malmö för att strosa och äta på första festivalkvällen!

Åt hjortkebab som var god men inte så god som älgkebaben på Kiviks marknad!

När det mörknat gick vi mot Stortorget för att se Bo Kaspers Orkester och det var en lysande konsert med massor av gamla godingar. Har inte lyssnat på dem på senare år så det nya materialet var bra men någon nostalgi var det inte! 
På väg hem ville T ta en mysterycache han inte hittat på ett tidigare försök och styrde bilen in i ett beckmörkt industriområde bakom Malmö C. Creepy. När vi satt i bilen och kollade appen körde en polisbil upp bredvid och vevade ner rutan. Tydligen är de ganska vana vid geocachare plus att det var befälsbilen = mkt goda människokännare så när de frågat hur det stod till ikväll tackade de för sig och körde vidare : ) väl på plats var det beckmörkt och öde och så fort vi loggat eländet hoppade jag in i bilen och var inte alls särskilt kaxig ; )

Vi var inne en sväng även på lördagen och delade en Texasburgare efter att T blev besviken på den iskalla wrappen med pulled pork : ) tillbaka mot bilen tog T lite cachar i city som jag redan tagit (han har alla i Lund, jag har hälften i Malmö!) och såg akrobater klättra runt på s:t Petrikyrkan! Jag är inte höjdrädd men det där såg läskigt ut.

Var även en sväng på festivalen i tisdags med J och testade en annan wrapp med pulled pork. Har varit så nyfiken länge på att testa denna rätt och efter tisdagens upplevelse måste jag bara testa själv hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar