24 augusti 2013

2 x golf

För några veckor sedan var jag iväg med några vänner och spelade minigolf vid Bosarpssjön. 

En vacker sommarkväll och utsikten över sjön gav perfekt stämning. Ingen var briljant men roligt hade vi! Minigolf är kul sådär vartannat år ungefär.

Idag samlades vi igen för revansch (för de tävlingsinriktade) och för att bara ha roligt (gör mig som inte bryr mig om placering). Fast idag var det fotbollsgolf vid Söderto som gällde. 18 hål och det tog ca 3h, betydligt roligare än minigolf : )
Ä
Boll mellan kryssen.

Eller över ribborna!

Igenom däck och rör skulle bollen helst. Hur jag än sparkade verkade jag bara få den åt vänster + öm stortå eftersom jag inte äger bollteknik. Testade även att sparka med vänster och det gick lika bra. Eller lika dåligt, haha!

På väg hem tog jag en cache som låg på ett ställe som skulle innebära en rejäl omväg om det var en geotur. Alla hjälpte till att leta och hade roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar