13 augusti 2013

Premiärjogg

Igår var det måndag. Vilket betyder joggtur. Vilket jag ignorerat hela sommaren. Men igår var det även svalt nog för B att följa med och det höjde ju min motivation kraftigt. Så efter att ha funderat fram och tillbaka drog jag på mig löparkläderna vid 21 och vi gav oss iväg. B har ju alltid sin pyjamas på : )

Tänkte satsa på 5 km men var beredd på att få nöja mig med mindre om det blev för jobbigt. Säger inte att det inte var jobbigt men betydligt lättare än jag förväntat mig. Om man bortser från att jag efter 1,5 km fick håll och när Endomondo sa 2,5 km och det var dags att vända tig jag en paus på ca tre minuter och sedan kom den inte tillbaka i samma utsträckning. Illamående var jag också men det var kvällsmaten som inte hade lust att skumpa upp och ner. 

När vi vände hemåt kände jag att B sackade lite men det gick bra hela vägen ändå. Släppte honom ett par hundra meter från målet och då kände jag hur jag själv ökade markant i fart. Men jag har hellre honom med mig än joggar lite fortare. Han behöver ju jogga precis som jag och för att vara snart tio år är jag himla nöjd med hans fysik. Men så får han ju mycket motion också : )

Väl hemma slängde han sig på golvet i uterummet och somnade som en stock. 

Ja nu är det mån/ons/fre som gäller och premiären gick i lagom 5 km/39 minuter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar