25 augusti 2013

Ecco Walkathon 2013

Kl 7 ringde väckarklockan idag och vid 8 styrde jag mot Hyllie för att hämta upp J från tåget.



Sedan körde vi mot Köpenhamn och hämtade upp Fie på Fredriksberg och satte målet på Kastellet för årets välgörenhetspromenad!

Första gången jag själv kör i Kph och jag måste säga att det var lite som vilda västern. För det första är det 60 i hastighet överallt vilket känns helskumt när man är van vid 50 bland folk och många gånger även max 40. För det andra inser jag hur bra vi har det i Sverige med tydliga linjer som ger bra grund för planerat körning. Jaja, vi överlevde i alla fall. 


Kl 11 hade vi parkerat och bytt våra biljetter mot ryggsäckar med vatten, äpple och karta. Som vanligt gick vi 10 km-rutten som tyvärr i år inte imponerade särskilt. Den var ganska lik förra årets rutt så jag hoppas den går annorlunda nästa år. Tror jag gick mitt första walkathon i Kph för 12 år sedan. Har missat tre tror jag. För nio år sedan dog min exman samma dag som jag skulle gå Ecco så sedan dess går jag den i hans minne. Känns bra. 

Vi gick längs Langelinie (Amerikakajen)


Och förbi Havfruen. 

Som för övrigt i dagarna fyller 100 år! Man kunde skriva en hälsning till henne : )

Vädret har under precis alla walkathons varit helt ljuvligt. Det är alltid sista söndagen i augusti. 

Operahuset

Jag kan aldrig se mig mätt på alla vackra byggnader i Köpenhamn. Det är verkligen min hemstad och när jag är där längtar jag vansinnigt mycket tillbaka. 

Mitt stora hjärta <3

Lämnade av Fie och körde hemåt över bron vid 16. Släppte av J på Hyllie och valde sedan att åka och geocacha runt Kabbarp. Tog fyra cachar i Köpenhamn men valde att spara en ologgad. Så i Kabbarp tog jag nio stycken och loggade sedan min fjärde från Köpenhamn. Ville nämligen ha den som nr 400 och det blev Lilla sjöjungfrun!!!

Hemma hos vovvs vid 20 och jag är riktigt trött nu och längtar efter att gå knoppa in : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar