4 mars 2013

Premiärjogg

Ikväll var det dags att ge sig ut på årets första jogg. Vet inte var suget kom ifrån men jag fick i alla fall på mig rätt kläder och det gick över förväntan! Hade dubbar på men det var lika mycket barmark som det var slät is och fruset slask.

Det blev 4 km på 32 min och det var jag jättenöjd med som premiär och utan paus! I den totaltiden joggade jag på plats ett par minuter för att prata med en granne och det var dessutom "fel" varv där jag hade alla de jobbigaste backarna uppför. Så SUPERnöjd!!! Och nu har jag ju satt ribban så det blir att öka turen med 500 m varje vecka och behöver jag inte pausa på första turen behöver jag inte det på dem framöver heller...

Den nya pannlampan var dessutom perfekt för löpträning. Väger inte mycket, lyser upp hela vägen i bredd och lagom många meter framför när den sätts i brett ljusläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar