19 mars 2013

Nöjd!


Trotsade iskalla vindarna då det är måndag och det betyder veckans första joggdag. Måndagsjoggen innebär även ökad runda eftersom målet är att komma tillbaka till milen!

Förra veckan var usel, både vad gällde underlag och motivation. Inga av de tre löpturerna på 5km genomfördes utan mikropauser och jag bävade för denna veckan. Sträckan var 5,5km och jag valde att hålla nere farten och därmed pulsen för att orka hela rundan utan att stanna. Orka och orka, jag orkar ju hur mycket som helst men vad jag ganska totalt saknar är intresse att pressa mig själv fysiskt. Det är i motionssammanhang ett ganska stort problem ; ) jag känner mig liksom nöjd bara av det jag klarat av tills första impulsen kommer att stanna.

Första veckan gick jag från 8 min/km till andra veckans 7:45 min/km vilket är en helt ok förbättring. Tiden är ju inte bra men jag kommer att komma ner på 6 min/km igen men jag prioriterar uthållighet framför fart nu i början. Det blev idag 8 min/km men i gengäld blev sträckan 6 km för jag var inte trött och inga pauser blev det heller!

Känner mig väldigt nöjd med att ha ökat en km från förra veckan och på samma snittid som för två veckor sedan då rundan bara var 4 km. I blåst och halvkasst underlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar