11 mars 2013

Fulltofta


I lördags körde vi till Fulltofta för att promenera i det vackra vädret, Lille B och jag! Har aldrig varit där men kommer absolut åka dit igen och testa andra sträckor när det blivit varmare!


Det är ett ganska stort område och många promenadsträckor. Ingen var särskilt lång tyvärr. Mer än Skåneleden ; )


Jag valde den som var längst som låg nära parkeringen och den var ca 4,5 km.


Det började bra med barmark för jag hade glömt broddarna hemma... vilket jag svor lite över ganska snart. På mer än halva slingan var det ren is så jag fick hela tiden titta var jag satte fötterna vilket tog bort lite av meningen med utflykten.

Men Honey Boo Boo var nöjd! För min del hade vi lika gärna kunnat gå i skogen hemma men för mig är det viktigt att erbjuda ny miljö med nya dofter till min vovvs då och då.


Vattnet porlade högt och ljudligt längs stor del av slingan! Gnistrade vackert och jag undrade än en gång hur människor kan tycka det är bra att vinterbada. Jag ska testa det men eftersom jag är en sådan som inte ens badar på sommaren för att vattnet är för kallt i Sverige så blir jag nog inte biten av vinterbadande.


Vid stora parkeringen där caféet låg fanns en sträcka där det fanns gångbro över en ravin.


Det var en rolig idé men tyvärr var det en återvändsväg, hade varit roligt om den fortsatte.

Lagom tills vi kände oss klara gick solen i moln, vinden tog i och snön började falla. Så det blev matshopping i Hörby och sen hem för att fira lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar