19 mars 2013

Drömmar

Jag har känt ett tag nu att jag är färdig med Linderöd och har bevakning på Hemnet på nästa boende!

Hittade ett hus nyligen som kändes helt perfekt på alla sätt och vis. Allt inomhus måste fixas men utsidan var i bra skick. Rätt pris, rätt omgivningar och gott om plats.

När jag hittade detta huset kände jag hur redo jag är att sälja mitt nuvarande och det är en märklig känsla. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna sälja det utan tanken har hela tiden varit att behålla det som fritidshus eller hyra ut det. Det är det första som någonsin bara varit mitt och där jag fixat allt som behövt fixats. Tror också att känslan att inte vilja sälja kommit ur någon slags lojalitet mot huset eftersom allt praktisk jag kan har ju just detta huset lärt mig!

Huset jag hittade kommer inte bli mitt för jag har inte fått mitt eget värderat, har inte varit på banken för lånelöfte och jag får fundera lite på om det är bra eller dåligt att bo i något som behöver säljas när man är på jakt efter nytt eller hur jag i så fall löser boende om jag säljer och sedan letar nytt.

Minst en gång om dagen går jag in och drömmer mig bort till huset jag hittade på nätet och föreställer mig att leva med denna utsikten. Är riktigt motiverad att flytta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar