15 mars 2013

Löpvecka 2

Ja då har andra löpveckan avslutats och denna vecka har sträckan varit 5 km. Tyvärr har det inte gått särskilt smidigt då underlaget varit kass och humöret följt efter.

I måndags testade jag banvallen vilket var ett skämt utan broddar på då det var mestadels is hela vägen till Liarum.

I onsdags tog jag Torastorpsvägen och Svensköpsvägen för jag ville testa plattare väg än min här hemma. Gick bättre men det hade snöat så man såg inte var isen låg. Tiden var jag ganska nöjd med, gick från ca 8 min/km på första turen till 7:45 och detta var femte.

Ikväll blev det skogen här hemma som är min favorit men det gick åt helsike. Där det inte var plogat låg det så mycket nysnö att broddarna inte kom ner till isen under så varje steg blev som ett skridskosteg. Där det inte var plogat var så många fotspår i den gamla hårda snön att det var ett under att inga fötter vrickades.

Längtar tills det är bart underlag men tills dess får jag helt enkelt träna på grusvägen till byn, synd bara att det är uppförsbacke hem när man vill att det ska gå lättare... Nu två vildagar och sedan väntar 5,5 km!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar