27 februari 2013

Min nya fina pannlampa

I förra veckan gav min pannlampa upp och jag fick inse att en ny behövde införskaffas. Det var glapp och jag kunde ju inte gå runt och hela tiden hålla i sladden i en viss vinkel (högt ovanför huvudet) utan att få kramp. Eftersom jag använder pannlampa varje dag här i oupplyst landsbygd fick det gå snabbt att fixa en ny.

Så i helgen googlade jag runt på pannlampor och söte Jesus så många det finns i alla prisklasser. Utom bra för en liten peng, sådana fanns INTE. Den jag hade köptes på Stadium för flera år sedan och när min egen gick sönder fick jag mammas. Hon hade en likadan och tyckte att jag hade mer nytta av den än hon hade. Efter ett års flitigt användande gick den så samma öde till mötes som den förra med glapp.

Valet föll på en Petzl - Myo RXP. Både för att den hade tio ljusstyrkor med max 97 m och för att man kunde ändra mellan fokus och brett ljus. Den blev idag min och jag ääälskar den! Hade jag vetat hur nöjd jag kunde vara hade jag nog skaffat den tidigare : )


Passade även på att köpa en Merino Wool Buff® för kylan verkar inte vilja ge med sig och jag behöver något tunt som passar under ridhjälmen som värmer öronen! Invigde den på kvällens hundpromenad och är jätteglad för den med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar