14 februari 2013

Jenny vs. Ikea 1-0

För drygt fem år sedan fick jag ett nytt kök i present av mamma! Valde Ikea och luckorna Lidingö, supernöjd.
Eftersom jag saknar köksfläkt upptäckte jag sommaren som gick att luckan ovanför spisen blivit skadad av ånga genom att färgen släppt.

Inga som helst problem att reklamera luckan efter att jag mailat in en bild på skadan. Fick hem ny lucka och höll på att tuppa av när jag såg skillnaden i färg! Ringde till dem och påtalade detta och fick som svar att den nya luckan skulle mörkna och matcha de gamla på ca 4 månader. Väntade till oktober och ringde dem då och meddelade att färgskillnaden var precis lika stor fortfarande.

Striden med att få detta fixat har pågått genom mail och telefonsamtal sedan dess och idag fick jag samtalet jag kämpat för...det blir helt nya luckor och även den reklamerade ersätts för att inte riskera att det blir ny färgskillnad! Så himla nöjd och belåten : )


Ikväll har jag bakat en beställning på kanelbullar som ska lämnas innan jag tar bussen imorgon. Det blir inte leverans av 45 st. Det blir 43 : ) hade de varit fluffigare hade de lyft från bordsskivan...


Plutten surar för att hans soffilt är i tvätten men förbannat söt är han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar