15 december 2011

Härliga torsdag

Åh, dagen började ju mindre kul med snöblandat regn med tonvikt på snö. Var dyngsur på byxorna när jag väl var framme vid bussen och nu när det är sen kväll har vantarna nästan torkat :-S

Tog ut några ledighetstimmar och begav mig ner mot stan! Första stopp Panduro och sen till Hairfree för ännu en behandling hårborttagning med IPL. Aj aj...


Mötte upp mamma halv fyra för Afternoon tea på café Sockerbit i Holmgången, kan verkligen rekommendera detta ställe, mysigt!


Direkt därifrån till Skåne Stadsmission för schemaplanering inför jul- och nyårshelgen :-) är verkligen stormförtjust i kvinnan som är verksamhetsansvarig för Café David. Häftig känsla när man blir förtjust så omedelbart i någon, kände det direkt när jag var på intervju för att bli godkänd som volontär.



På väg till nästa stopp stannade jag till på Oasen och köpte några hyacinter och löste sedan på sista dagen in en deal hos Johan P i nyrenoverade gamla vänthallen på centralen som nu är saluhall. Så fint där blivit! Det fanns inte så mycket kvar att välja mellan torsdag kväll halv sex insåg jag! Blev en burk regnbågsrom som jag tänkte kunde bli trevlig till nyårsmiddagen! För tvåhundra förväntar jag mig faktiskt det...!

Kvällen avslutades då med nätverksträff arrangerad av PwC i deras lokaler vid Anna Lindhs plats! Först vinmingel följt av stand up och därefter mat i form av smørrebrød! Efter maten ytterligare ett par timmars mingel med god öl och pratglada nya människor. Elisabeth mitt sällskap är en fullfjädrad minglare men själv känner jag mig ganska slut nu! Att mingla tar verkligen all min kraft, det ligger mer i min natur att hålla mig i bakgrunden och iaktta människor. Inte pga blyghet utan för att analysera dem innan jag ger mig in i ormgropen...det har tydligen varit så jag gör sedan barnsben har jag fått höra ;-) föredrar att ge en eller få min odelade uppmärksamhet. Men Elisabeth sa att jag var duktig så jag är nöjd och kommer sova mycket gott i natt!

1 kommentar:

  1. Tack Snuttan, mår himskans bra i ditt sällskap:)))
    Undrar också hur du hinner med allt, med lugnet i behåll?

    Puss, Ma__

    SvaraRadera