22 december 2011

En riktigt bra affär del 1/2

I veckan svarade jag på en annons på Blocket ang. försäljning av några servisdelar ur Fyrklöverns Gammaldags Jul som jag ju samlar på! Fick delarna levererade till jobb idag till en kostnad av 0 kr och bara det satt ju bra : )

Detta är jag numera ägare till:


Såsskål med underfat 55 cl, 989 kr


Fat, gumma 31 cm, 898 kr


Mattallrik ø 25 cm, 6 x 179 kr

Totalt värde 2961 kr... vad jag gav? 550 kr : ) så nu ska tallrikarna ut på Tradera för jag har redan till tolv kuvert, vilket med värdet de brukar sluta på där ger strax under eller +- 0 och då får jag behålla det jag behöver till i princip ingen kostnad! Såsskål har jag redan men det kan ju finnas behov av två olika såser till middagen och jag använder servisen hela december månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar