10 december 2011

Billinge och Röstånga Gästgivaregård

Efter Tyringeauktion och en snabb trip till förmedlingscentralen där styrde vi kosan mot Billinge och loppisen!

Där finns verkligen allt möjligt men inte mycket jag gillar, mest småpryttslar. Men det är himla kul att gå runt för det är alltid nya saker : )

Fyndade i alla fall två korgar till mindre julgrupper, 5 kr styck är lagom!

(lånad bild)
Egentligen hade vi bokat vårt traditionella besök på Röstånga Gästgivaregård till kl 18. Men för en gångs skull (som de tidsoptimister vi är) var vi klara med alla stopp redan kvart över fyra. Chansade på att vi kunde få vårt bord tidigare och det föll väl ut! Tur var det för vi var kvar till strax innan 19 och redan kl 18 började folk välla in och det blev kö till maten och högre volym i lokalerna. Vi hade haft julbordet mer eller mindre för oss själva fram tills dess!

Ja här är då den gudomliga maten!
Till vänster fiskdelen på ett bord ca två kvadrat stort. Rakt fram till kallskuret och pastejer och röror. Till höger den varma maten! Snett längst bort i hörnan ostbord, längst bort i bild kladdiga desserter. Till vänster ur bild gröt med alla tänkbara tillbehör och till höger ur bild godisbordet.

Mysiga lokaler! Tyvärr inte den smidigaste personalen ; ) men vi hade ganska roligt åt det... Jag är ju hyperallergisk mot klantiga kommentarer från servicepersonal och vid ett tillfälle trodde jag J skulle spricka av skratt när han iakttog mitt ansiktsuttryck och kvävda utbrott från ett sådant tillfälle, haha! Men jag ville inte sabotera vår trevliga kväll för hade jag sagt vad jag tänkte hade vi nog inte fått lov att stanna kvar. J vet det av erfarenhet och därför höll han på att skratta ihjäl sig ; )

Ja hemma vid 20 igen. Promenad med vovvs och sedan hopp i den luddiga OnePiecen! Resten av kvällen spenderas framför Nobelfesten på fina tv:n!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar