27 november 2011

Strömlös advent

Vaknade idag utan ström i stugan, kallt om nosen var det. Skickade ut Baltis själv för att göra det han skulle och förpassade mig själv till soffan.

Tog sedan en tur till ladan och hämtade hem adventsstakarna och senare på eftermiddagen installerade jag min nya jättestora tv! Fick titta på den en halvtimme innan strömmen gick igen. Hade precis satt på plattorna på spisen för att laga söndagsmiddag så det blev mackor istället. Funderar starkt på att lägga mig tidigt ikväll men först ska jag ta med Baltis på en promenad i stormen. Hoppas verkligen han vill in igen lika fort som jag vill!

Ska testa att värma lite glögg på kaminen, det är ju trots allt första advent!

1 kommentar:

  1. Tur att det finns levande ljus!
    Hoppas du fick i dig lite varm glögg!

    SvaraRadera