23 november 2011

Nu är jag en volontär!

Idag var jag på intervju på Skåne stadsmissions verksamhet Café David. Efter introduktionsutbildningen för ett par helger sedan funderade jag ett par dagar innan jag bestämde mig för att gå vidare med ansökan. På den utbildningen var alla välkomna men för att få bli volontär krävdes en godkänd intervju vilket jag tycker är mycket bra. Vi pratade en del om min utbildning och mina erfarenheter och genom det och även direkt som ämne talade vi om värderingar.

Jag blev i alla fall godkänd och ska lägga en helg i månaden på Café David med start nästa helg! Det är under dagtid café med utflykter och inomhusaktiviteter och kl 19 öppnar det även för natthärbärge får besökarna har möjlighet till dusch och klädbyte. På kvällen får härbärgets gäster middag och på morgonen serveras frukost till alla som vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar