1 november 2011

Hemma på en tisdag

Eftersom hunden Kajsa på Baltis dagis fått rävskabb valde jag idag att jobba hemma. Igår gick en väninna ut med honom på dagen och det var en räddare för jag hade inte kunnat vara hemma.

Så idag tog vi sovmorgon och sen långlunch! Jag jobbar så mycket bättre på eftermiddag kväll och är jag hemma kan jag ju styra det själv.

Mitt på dagen begav jag mig till stallet, tränade i hagen men fortfarande ingen galopp tyvärr, förstår inte varför han vägrar. En snabb runda i skogen och dagens utmaning var att träna balans genom att släppa stigbyglarna, inte bara skritt utan idag även i trav! Gick bra men var lite pirrigt!

Efteråt gick Lina som passar gården och jag långa skogsrundan med kajsa och Baltis. Var lite svårt när de sågs att se till att de inte fick hälsa men det gick bra. Imorgon är det dagis för Baltis då skabbmedicinen verkat i tre dagar. Ingen garanti men jag får helt enkelt hålla tummarna, kan ju inte vara hemma mer än en dag. Dessutom har hon ju haft det i någon dag när han varit på dagis innan det upptäcktes och han har inte visat tecken på klåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar