27 november 2011

Familjen i Danmark

Igår började dagen vid 08 då jag smög ur mammas sovrum, förbi soffan hon delade med monsterkatten (ingen av dem vaknade) och ut ur lägenheten för att bege mig till Danmark.

Tog på Köpenhamns Huvedbanegård tåget mot Hamburg. Tyvärr var inte det min destination för jag har god lust att bara åka långt långt bort ett tag.

Mötte upp min svärmor och hennes pappa (gammelmorfar Carl-Willy) vilket var underbart! Träffar dem en gång om året och missade söt-gubbens 95-årskalas för ett par veckor sedan. Det var samma dag som introduktionsutbildningen hos Skåne Stadsmission.

Det blev fest med smörrebröd och mycket prat.

Fick titta på bilder från hans fest i församlingshuset. Denna bild var så fin när han dansade med sin dotter. Tänk, gubben är 95 år och behöver på sin höjd käpp och en ung dam under armen. Han har just fått en slags permobil som gör att han kan handla själv.

På kalaset fick han en pälsmössa, denna bilden blir också en favorit.

Lämnade dem på eftermiddagen och strosade runt på ett köpcenter i närheten innan jag så långsamt åkte tillbaka till Köpenhamn och sedan Malmö. En snäll granne satte på värmen i huset och det var lyxigt att komma hem till vid halv tolv på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar