4 november 2011

Head hunting...

Idag var jag på intervju hos ett head hunting-företag! En kollega hade rekommenderat mig dit och intervjun gick jättebra. Det är en konst att få en intervju till att kännas som ett samtal och det lyckades hon med!

Det var en specifik tjänst jag intervjuades för och vi kände båda två att min erfarenhet hade räckt för att jobba med de områdena tjänsten innebar. Tyvärr för mig skulle det betyda att jag inte bara skulle jobba med de utan faktiskt driva utvecklingen och ansvara för hälsa- och friskvård, employer branding, jämställdhet och mångfald samt från grunden skapa en plattform för CSR. Extremt spännande men jag är för junior för att ensam ansvara för det i ett bolag på ca 450 anställda. Men extrem pepp för självförtroendet att bli kallad!

Det positiva var att hon tyckte om det jag faktiskt kan inom HR och var mycket förtjust i mig som person. Så resultatet blev att hon skulle jobba för att hitta en tjänst som matchar min nivå och mer kan jag inte begära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar