16 oktober 2011

Stopp och belägg

Ikväll hade jag faktiskt lust att jogga en tur till, det gick ju så bra igår! Tyvärr var ju skogen stängd så jag fick ta rundan som jag red hälften av idag. Inte jättekul att se samma grusväg två gånger på en dag. Det gick ganska bra dock, tog hållet som gav några stadiga uppförsbackar så det var ju mer motigt än igår.

Baltis är ju rolig. Jag släppte jogg-kopplet vars handtag råkade komma under hans fot. Det som händer då är att han tror att han sitter fast och bara liksom står still. Borde funka att parkera honom bara genom att sätta hans tass på kopplet! Han stod där tills jag kom och lyfte på hans fot.

Ikväll skulle jag laga receptet med kycklingrullader som Leif Mannerström visar på tv. Ser ju så otroligt gott ut. Men i efterhand kan jag säga att det inte var dagens bästa idé. Inte när man trots goda intentioner ger sig på ett recept fastän man egentligen tappat intresset för att laga middag när man väl stod där. Resultatet blev ok, men det var ren och skär tur med tanke på att jag genomförde matlagningen med att läsa receptet halvdant, använda fel ingredienser och några av dem i helt fel mängd. Det gick liksom inte att rädda projektet när jag först börjat banka skiten ur filéerna med en trähacka utan plastpåse så det stänkte rå kyckling. Kyckling-carpaccio är inte lätt att göra insåg jag idag, när jag egentligen skulle skurit rullader. Sen gick det bara utför. Potatisen var grön, grädden kokade över, fick aldrig någon vacker färg på rulladerna i pannan och jag hade ingen parmesan till potatispurén som egentligen var potatismos. Det var nog faktiskt det enda på tallriken till slut som var riktigt riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar