19 oktober 2011

Byfånar


Det finns några i byn som borde bära
byfånehatten mer eller mindre regelbundet...

Tyvärr måste jag erkänna att jag har väldigt lite tolerans när det gäller människor med låg social kompetens.

Människor som "skiter i vad folk tycker" när de öppnar munhålet och "levererar sanningen" när det egentligen handlar om att de inte begriper exakt hur dumma det får dem att framstå. Och då menar jag på det socialt acceptabla planet, intelligens har bara lite med detta att göra.

Eller människor som inte är kapabla att känna av om andra människor är intresserade av konversation eller ej. Och då menar jag inte ett försiktigt trevande för att känna efter ordentligt utan mer inställningen att det är självklart fritt att prata om vad som helst och fråga vad som helst och hålla på hur länge som helst utan att tolka kroppsspråket som skriker lämna mig i fred, du är ointressant! Men att säga så hade ju också bara en byfåne gjort så det går ju inte.

Idag blev jag på busshållplatsen utsatt för hela två byfånar. När den ena till slut förstått vad en rygg vänd mot vederbörande betydde tog den andre vid och jag kände för att lappa till bägge två, en riktig high five, rakt mellan ögonen, utan vantar. Bägges iq är dessutom i den lägre delen av skalan oavsett vilket system man räknar efter och tillsammans med en bottenlåg eq hjälper det knappast helhetsintrycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar