14 oktober 2011

Guld-kitsch och marmor...

Idag kl 11 var det förtur för dem som gillat Varuhuset Två Kronor på Facebook. Det är en lokal på Ystadvägen som säljer begagnade möbler och de har egentligen nyöppning imorgon lördag efter långt uppehåll. Men jag hade kollat in två grejer jag ville lägga vantarna på men då jag jobbat hemma idag bad jag J köra dit prick 11 och köpa till mig!

Han levererade dem ikväll mot middag och jag är jättenöjd! Och kräks samtidigt lite i mungipan när jag tittar på vitrinskåpet ; )

Marmorbord med gjutjärnsfot! Ska användas som cafébord i växthuset när det kommer på plats till våren!

Ja... urk säger jag bara...

Men jag kan se den målad i vit och användas som barskåp! Bort med en glashylla, vackra flaskor nere och dricksglasen på glashyllan!

Lite synd på stackaren som uppenbarligen lagt ner tid på att handmåla den.

Det är glas på sidorna och spegel i bakgrunden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar