27 oktober 2011

Fogskum är djävulens påfund

Igår hjälpte snälla Emma mig att täta mitt trädgårdsskjul. Taket rasade in av all snön i vintras och det behövdes tätas.

Den smarta delen av projektet var att Emma stod utanför skjulet i mörkret och höll upp en ledlampa som satt fast med stripes på ett skaft. Alltså kunde jag i mörkret inne i skjulet se exakt var jag behövde täta med fogskum.

Den mindre smarta delen av projektet var att jag i min iver och brist på erfarenhet av fogskummets nackdelar inte använde skyddshandskar. I två timmar efteråt jobbade jag frenetiskt med att få bort skiten från händerna med svinto, degskrapa, bensin och en fotfil i metall. Hela dagen har jag småpillat bort fogskum från händerna och senaste manikyren ser man inte röken av... Både naglar och hud är förstörda.


Så inatt ska jag sova med en gel och bomullshandskar som förhoppningsvis tar bort det sista. Fick tips idag och var snabb in på apoteket.
Visste inte att man där kunde köpa bomullshandskar, de är ju tvättbara så jag ska framöver testa att smörja in händerna med olivolja och ha handskar över natten. Fötterna blir ju underbart lena av en natt med olivolja och bomullsstrumpor!
Allt ont har något gott med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar