25 oktober 2011

Milstolpe

Milstolpe
Idag har jag verkligen passerat en milstolpe!

Jobbade ju hemma även idag och pausade mitt på dagen med att rida ner till byn till en ridbana och mötte upp hästens ägare för en privatlektion.

Det var ju väldans många år sedan, typ högstadiet, som jag red på ridskola så jag får säga att det mesta av tekniken är som bortblåst i kunskapsbanken. Vi tränade på hjälper och målet var att jag även för första gången på 17 år skulle galoppera... Jag har ridit och galopperat islandshäst sedan olyckan men det räknar jag knappt eftersom man nästan kan bromsa med fötterna. Mina hjärnspöken är ju associerade med större häst...

Vi gick igenom grundläggande teknik som jag ska fortsätta öva på i hage ca 20 min varje ridtillfälle innan jag rider ut i terräng. Och galoppen gick faktiskt bra : )))

1 kommentar: