2 september 2013

Tilläggsisolering

I några år har jag planerat att tilläggsisolera vinden men inte haft motivation nog att göra det. Det ligger 10 cm på vinden och eftersom det är en krypvind tänkte jag öka på med 10 cm till. Det är ju ett fritidshus som inte alltid ska användas som permanentbostad.

En granne på gatan ville också tilläggsisolera och vi hade pratat om det en del sista veckorna. 

Jag har haft en bevakning på isolering på Blocket och i förra veckan kom annonsen jag väntat på! 95mm Isover för typ 35% av nypriset, ny i förpackning och tillräckligt mycket för att räcka både till grannen och mig!

Lånade ett hästsläp och körde till Helsingborg en sen kväll och började med att isolera grannens hus och därefter mitt. 

Före tilläggsisolering.

Jag skar isolering och bar upp till vinden och han kröp runt och la det på plats! Perfekt samarbete eftersom jag dessutom är allergisk mot damm : )

Så nu ska det bli intressant att se om det ger utdelning i varmare hus och lägre elräkning. Hoppas det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar