30 september 2013

Herbie?

Jag kör aldrig tanken i närheten av tom, behöver liksom tryggheten att hålla det över mittstrecket. Eller minst fyra "pluppar". Instrumentbrädan visar åtta pluppar vid full tank och det ska alltid finnas tre på skärmen. Idag försvann den femte så då var det tankdags.

Jag är säker på att bilen är smartare än jag tror. Fast jag tror inte den är dum, tror den är mer som Herbie. 

Vad ska man annars tro när man står där vid pumpen och tänker "det hade varit jättebra om du inte är törstigare än för 400 kr". 

Och när det sedan klickar fullt i tanken visar skylten det här. 

Vid pumpen mittemot stod en superfräsig knallröd dyr superbil med en riktig Barbie-wannabe som tankade den. Det var så fantastiskt överdrivet allting både med bilen och föraren så jag kunde inte annat än le när det var i verkligheten och inte på tv. Jag hade nog världens leende på läpparna för när hon tittade på mig sken hon upp och sa hej sådär jätteglatt! Hej sa jag och berömde hennes fina bil! Då sken hon upp och sa att det var jättesnällt sagt. När hon körde vinkade hon och sa hejdå från andra sidan pumpen och jag gjorde detsamma. Helt fantastiskt. Real life Barbie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar