19 juli 2013

Vindsröjning

Jag har i alla år här i stugan vetat att vinden innehåller bråte från förra ägarens byggnation av sagda hus. Jag har även varje vinter blivit uppmärksam på det faktum att det är för lite isolering där uppe för att bo här året om.

Men nu är där spindlar uppe och ingången är flera meter upp och det hade gjort ont att kasta sig ut om jag nu klättrat in och blivit jagad av en sådan där  åttabening. Alltså går jag inte upp där. 

Eftersom jag bestämt att det SKA tilläggsisoleras innan kommande vinter fick jag ju fundera lite på hur detta skulle kunna lösas. Kom fram till att man kan byta tjänster. Nu besitter jag yrkeskunskaper som föga hjälper många i området förutom CV-granskning men jag löste det genom att tvätta fönster till en granne som arbetat som fastighetsskötare. Fastighetsskötare är inte rädda för spindlar. 

Nu har han så hjälpt mig att tömma vinden och kunde även konstatera att det bara låg drygt 12 cm isolering vilket inte förvånade mig det minsta. Alltså måste det upp i alla fall 30 cm. 

Det mesta var brädor och lister från husbygget men där fanns även en bärbar toalett, plastback och cykeldäck. 

Nu är det i alla fall gjort och nu får jag fundera på vad jag mer ska hjälpa till med för att slippa gå upp och fixa själva tilläggsisoleringen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar