14 juli 2013

Blå slingan

Idag var Linisen, Moa och jag i Hörby för att testa orienteringsklubbens blå slinga på 4 km där det dessutom var utlagt 9 cacher. Hm. Gick inte så bra då slingan bara försvann bland nässlor. Vi ska testa igen med Moa i bärsele för vi måste missat och svängt av fel. Det borde i alla fall vara en stig kan man tycka...


Körde sedan till Ica för proviantering och fyndade massor med proviva, jouice och yoghurt för en krona styck. Perfekt eftersom min aptit inte är den bästa under dessa varma dagar. 

I entrén stod en ny recepthylla och jag plockade på mig ett antal som såg intressanta ut. Bl.a. en varm sallad som jag testade ikväll. 


Sallad, stekt korv, stekt nektarin, krutonger, smulad mögelost och en dressing av olivolja, citronsaft, salt och peppar. Visst det var gott men inget jag känner att jag gör om. Men stekt nektarin var riktigt gott så den idén behåller jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar