5 juli 2013

...on my bucket list

I helgen åkte jag mot Malmö och passade på att göra en grej som stått på min "lista-över-saker-jag-ska-göra-innan-jag-dör". Den är i.o.f.s. riktigt lång men jag jobbar hårt på att bocka av den men den blir längre och längre hela tiden.

Hur som, åka på roadtrip med jättestor lastbil! Eftersom jag inte har lust att bara lifta med ngn har jag fått vänta länge på rätt tillfälle!

Denna lastbil blev det! Jag hade fått tummen upp av chefen att följa med som fripassagerare : )

Först åkte vi norrut i flera timmar för att möta en annan lastbil, byta släp och köra söderut igen! Passade på att ta en cache vid ett rastplatsstopp i Småland så nu har jag den första svenska loggad utanför Skåne!
Jösses så högt upp man satt! I hytten fanns både våningssäng, micro, kaffekokare och kyl/frys. Hur lyxigt som helst!

Vi tog färjan över till Danmark också! Kronborg slott i nattskrud. 

Och sedan bron hem till Malmö igen! Här passade jag på att ta en särskild cache, en earthcache. Man skulle fotografera EU-skylten tillsammans med en gps och sedan svara på en fråga om ön Saltholm för att få logga den! 

Tolv timmar i lyxig lastbil men det kändes som kanske fem. Var inte uttråkad för en sekund utan hade hur roligt som helst! Så "check!" på att roadtrippa med lastbil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar