17 juli 2013

Vandring vid Stenshuvud

I måndags kväll hämtade jag upp mamma och körde hemåt för ett par dagars vila(?) på landet! Vi avnjöt en kantarell- och västerbottenostpaj (recept HÄR) som jag lagade på svampen jag hittade några dagar tidigare. 

Igår drog vi hemifrån vid lunchtid för att åka till Kivik och Stenshuvud, mitt mål var att få upp mams på själva Stenshuvud men där gick jag bet. Hon får jobba lite på kondisen först! Körde via Brösarp och eftersom det var marknad i Kivik var det KÖ. Det blev 10km/h från Brösarp hela vägen till Kivik...

Mamma har inte varit i Kivik så först var vi en tur inne på musteriet innan vi parkerade strax bredvid vid nationalparken. Tog vandringsslingan via Hällevik då fyren och stranden är mina favoritställen : )

När mamma i en glänta fick se själva berget sa hon proppnej på att klättra upp, haha! Så vi fortsatte mot stranden och satte det som mål istället. 

Man får gå försiktigt och jag fick haffa tag i henne ett par gånger när hon snubblade till...


Fina bästa mamsen ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar