26 april 2011

Vattenblänk och jordgubbsstänk

Jag älskar vatten i trädgården och vill väldigt gärna ha en fin damm och till det ett fint vattenfall : ) tills dess får jag vara glad åt det lilla!

Här har jag fyllt stora krukor från FMC i Tyringe med småsten och vatten. Fin detalj i en hörna : )

Det blev en hel del revor till idag från jordgubbarna och de fick nya platser att bo på!

Två balkonglådor fylldes...

Och två hängkrukor...

Lite zinkkrukor...

Och en mjölkkanna fylldes!

Härligt att lite överallt i trädgården ha jordgubbsplantor att norpa av, som små oaser : )))

Mysfarbrorn har varit ute hela dagen. Först var vi på dagis och han fick leka med Kajsa medans jag rensade lite ogräs någon timme. Sen var han ute och slappade hemma och nu slappar han i sovrummet, haha! Han gillar att jag har långledigt och att vi spenderar dagarna tillsammans! Det gillar jag också.

2 kommentarer:

  1. Påhittigt o fint!

    Puss, Ma__

    SvaraRadera
  2. Vackert och precis som du själv skriver, härligt med små oaser av röda fina bär lite varstans i trädgården!

    SvaraRadera