14 april 2011

Besök halva dagen

Vid halv tolv dök Linda upp för promenad med sin hund Bella och Emma anslöt med Maiko. De var snälla och ställde upp på att hjälpa mig att träna Baltis! Båda ställde upp längs med vägen med stort avstånd emellan och Baltis var så långt ifrån sitt "vanliga" på helspänn. Han fick ett par korrigeringar och sen var det bra. Kunde passera utan problem och vi avslutade träningen på topp med att han inte alls tittade på hunden vi gick förbi.


Sen blev det promenad på en timme och vila ett par timmar. Själv städade jag huset för finaste lillasyster Sandra kom på besök vid 16.


Då hade Baltis legat en halvtimme och väntat ute vid gäststugan. Han fick vara ute medans jag städade inne måh djur är roliga, att vi skulle ha besök måste han ha läst på min sinnesstämning tillsammans med vad jag gjorde för han ligger ju aldrig annars vid parkeringen.


Sandra hade köpt med sig det underbara surdegsbrödet från café Njutbar och vi vägde det på skoj, 1.6 kg... mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar