1 april 2011

Sista dagen på jobbet

Igår var sista dagen på jobbet!

Jag föreslog att vi som gjort insamlingen till Malmös hemlösa möjlig skulle ta ett foto tillsammans med allt som kommit in. Tillsammans med en text som informerade om resultatet, hur det framtida formatet skulle se ut (detta planeras göras vår och höst framöver, osäkert på hur många av etableringarna) och ett stort tack till alla som bidragit kommer det ut på intranätet kanske i nästa vecka!

Hela onsdagkvällen bakade jag ananaspaj till mitt "på återseendekalas"! Istället för att sörja att jag lämnar bolaget ville jag att vi skulle fira att sju veckors praktik faktiskt blev en nästan ett år lång visstidsanställning!

Så jag gjorde om lunchrummet till kalas!
Alla pajrna med vaniljsåsen gick åt, jag hade handlat lyckokakor och kokoskakor i en kinesisk mataffär på Möllan, lite torrkakor till de som inte kunde äta mjölkprodukter och stoppat egengjorda spådomar i ballonger som folk fick panga!
Det tog inte många minuter för ballongerna att ta slut och den sista ballongen tog vår vd!

Det blev ett riktigt lyckat kalas!

Av mina kollegor på våningen fick jag ett underbart kort med massor av namn i! De hade samlat ihop till ett REJÄLT presentkort hos min favoritbutik på nätet vad gäller inredning, http://www.nordljus.se/ !

Självklart började jag gråta när jag läste kortet, fick presenten av finaste Elisabeth efter att jag hållt mitt lilla tacktal men det bjöd jag på!

Kortet:
Picassos duva symboliserar dig Jenny. Som en ny frisk fläkt kom du "inflygande" på xxx och rörde om i grytan på ett oerhört positivt vis. Du har infört filosofiska luncher och lärt oss integrera med varandra. Vi är därför många som kommer sakna din närvaro och ditt intresse för varje människa du möter. I ditt sällskap känner man sig alltid sedd och hörd. Du kommer att bli en fantastisk HR-manager en vacker dag! Fram tills dess vill vi på xxx tacka dig och önska dig all lycka!!!

Kan man annat än lipa över så fina ord?

Dessutom hade jag ett par timmar tidigare fått besked av min HR manager att jag efter lite ledighet kommer påbörja ett nytt projekt fast på ett annat bolag inom koncernen. Hans referenser hade gett mig uppdraget som egentligen skulle gjorts av någon som ett gratis examensjobb. Och jag är inte gratis så det var en fantastisk överraskning med löneförhöjning dessutom! Så nästa vecka ska jag kontakta hans motsvarighet på koncern-HR för uppstartmöte!
Och jag fick en $$$ bonus för mitt arbete det gågna året som gjorde att jag var glad att jag satt ner när han berättade det!!!

Som sagt... överväldigande dag : )

1 kommentar:

  1. Ja, de vore tokar om de gjorde sig av med dig! Stort grattis!!

    SvaraRadera