3 juni 2013

Tragiskt skick...


I helgen var jag på Friskis för att vara övningsobjekt för en bekant som snart ska ha licensprov för att bli gyminstruktör. Det var alltså styrka utan maskiner som stod på schemat och det var säkert mer än ett år sedan jag styrketränade, har bara hållit mig till konditionsträning. Vilket jag med tårar insåg idag : (

Uppvärmning på löpband följt av marklyft och utfall var det enda som gick riktigt bra. Axelpress och tricepsövningar var halvsvajiga trots låga vikter men sedan gick det totalt utför i övningar som knäindrag och avancerad situps. 

Insåg att jag har väldigt lite styrka i både rygg och mage och det kom som en chock exakt hur illa det stod till. I vardagen har jag mycket bra kondition, känner inga problem när styrka behövs och har aldrig ont någonstans undantaget vanlig träningsvärk. Jag blev genuint ledsen och förbannad över att vara så svag att jag knappast kunde göra några repetitioner när styrka skulle hämtas från bålen. Så nu är all träningsutrustning flyttad från sitt förråd till ett nytt ställe som gör att INGA ursäkter finns för att inte träna. Eftersom varannan dag är löpning blir varannan dag nu styrketräning för det här skicket måste det bli ändring på omgående. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar