19 juni 2013

Hipp hipp hurra...

...för idag är det min födelsedag!!!

Min dag är alltid fri från måsten och ägnas till 100 % åt något jag tycker om och har lust med just den dagen. 

Planerna från början var att vandra på Ivön men vädret var förvisso varmt men regnmulet i förmiddags så jag slöade runt lite och åkte istället och vandrade i Stackedala off-road. Hade några cachar kvar i en del av området men för mycket löv på träden gjorde att gps:en snurrade och jag kammade noll. Helt ok, det var en väldigt vacker del av området och väldigt tuff terräng så det var svettigt!

När jag körde in mot Stackedala såg jag en skylt med självplock av jordgubbar så det blev ett stopp där efter vandringen. Det var flera år sedan jag var på självplockning och det roliga är ju att man kan smaska bär under tiden man fyller lådorna : ) och med kvällens jordgubbsbuffet har jag nog satt i mig två liter minst, haha! 
Varken Ica eller Hemköp hade färdiga smörgåstårtor för det var tydligen beställningsvara så det blev att handla och slänga ihop en egen! Som tradition brukar jag baka en prinsesstårta och bara äta det jag tycker bäst om (allt utom grädden) men jag hade inte tid till bägge delar så jag valde faktiskt smörgåstårtan i år. Och Ben&Jerrys fanns ju på Ica men min favorit caramel chew chew var slut så det blev den näst bästa, the Vermonster. Frossa får man göra på sin födelsedag : )

Av Fie fick jag en smart läppglans från Dennis Knudsen. Spegel och lampa var integrerat i flaskan!

Av mamma fick jag ett par svarta Hunter gummistövlar! Ska bli ett sant nöje att äntligen kasta ut de gamla. Jag visste att det var småhål i dem för fötterna blev lite fuktiga när man gick på våt mark. Men exakt hur mycket hål det var i dem upptäckte jag när jag var ute och cachade under en bro och vattnet gick upp till skaftet både inuti och utanför stöveln ; )


Av J fick jag en ny ryggsäck! 
På önskelistan stod nämligen den snyggaste jag sett som även fått riktigt bra betyg. Det blev en svart Maxpedition Pygmy Falcon-II Assault Pack Tactical Military Backpack. Bara namnet berättar ju hur fantastisk den är : ) och den fick beställas från Finand!

Både ryggsäck och stövlar invigdes på dagens vandring och jag är sååå nöjd!!!

Till mig själv köpte jag två par av mina favoritbyxor som är perfekta både till träning och hemmamys. Har även beställt ett par grejer som snart dyker upp i brevlådan!

Balthazar var ganska nonchalant när jag berättade att det var min födelsedag men jag förstod varför när jag skulle ge honom frulle. Jag väger hans mat och när jag skulle väga upp frukosten insåg jag att jag igår glömt hälla ner hans kvällsmat i skålen från vågen... Så jag förtjänade en sur min. Och eftersom jag uppfostrat honom med att jag bestämmer allting alltid så påminde han mig ju heller inte om att han ville ha mat. Precis som att han sover tills jag vaknar och aldrig berättar när han behöver gå ut. Till 99 % sköter jag ju min uppgift som matte bra : )

Det har verkligen varit en bra födelsedag och jag är mycket tacksam för ännu ett år ovan jord och ser fram emot fler rynkor och mer grått hår under mitt 35:e år och att dela det med alla fantastiska människor jag har glädjen att ha omkring mig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar