5 juni 2013

Maltesholm och Stackedala

Nyligen var Baltis och jag och vandrade vid ett av mina favoritställen Maltesholm och tog även en tur in på Stackedala vilket jag inte visste att man kunde!

Slottsparken öppnade 1 maj och sist vi var där var den fortfarande stängd. Parken är inte jättestor men  väldigt pampig!

Det hade varit som en dröm att få bo i ett sådant här stenhus. Fast med lite större fönster förstås!

När vi vandrade ner mot Stackedala passerade vi "Jägarhuset". Mycket märkligt utseende kan jag tycka : )

En ormbunksskog som denna har jag nog aldrig sett förut!

Passerade även en cypresskog och här skördar man grenar för kransbindning och blomsterdekorationer!

Genade genom skogen off road tillbaka till slottsparkeringen. Här blev det picknick-paus för det var bedårande vackert!

Nu har jag tagit lite mer än hälften av geocacharna i området och på denna utflykten vandrade vi nästan en mil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar