1 juni 2013

Hela naglar


Under väldigt lång tid har två naglar på en hand skivat sig vilket har resulterat i att jag måste ha dem riktigt korta. Det har inte gjort något eftersom det är så jag gillar dem bäst. Men under ett par månader blev det fler och fler naglar som började skiva sig och jag förstod ingenting? 
Läste mig till att det kunde bli så om naglarna ofta blöttes eftersom nageln suger vatten likt en tvättsvamp. Köpte diskhandskar som jag väl använt lite slarvigt så egentligen har det väl inte ändrats så mycket på vattenfronten. 

Däremot upptäckte jag för några dagar sedan att de två naglar som under flera år haft problem mådde hur bra som helst. Likaså resten som bara bråkat någon månad. Det fanns bara en sak som förklarade varför... Jag har inte pysslat med dem på minst en månad. Inget färgat lack eller skyddande underlack, inte ens Mavalas speciallack för just skivade naglar!!! Har inte haft lust att fixa med dem utan bara hållit dem korta. 

Är det inte lustigt? När man gör ingenting får man det resultat som skönhetsprodukter för hundratals kronor skulle fixa. 
Det jag börjat med nu är att flera gånger om dagen smörja nagelband och nagel med SolarOil och man ser hur nageln suger i sig jojobaoljan. Första dagarna ska man göra det ofta, sedan ser man när nageln börjar bli mättad genom att det tar timmar innan den är matt igen. Då kan man fortsätta med att bara olja in dem innan läggdags! Just nu tar det en halvtimme innan de är matta och ändå är de i riktigt bra skick utseendemässigt. Där ser man att de inte behöver må lika bra som de ser ut att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar