7 juni 2013

6 juni

På nationaldagen ordnar byagillet ett väldigt trevligt jippo, två cykelrundor och en tipsrunda och bjuder även på grillad korv och har prisutdelning!

Jag cyklade den långa rundan som i år var drygt 8 km och gick genom Liarumsdalen.

Det enda positiva med att cykla UPP ur dalen var att få titta på de söta kalvarna : )

Efter korven och tipsrundan begav jag mig hemåt och tog en svettig trav/galopptur i hettan. Sen kom en granne och hjälpte mig lite med trädgårdstraktorn så nu är den så hel den kan bli!


På kvällen blev det grillning i T's stuga och så såg vi Django Unchained. Trodde faktiskt att den skulle vara mindre fiktion och inte så mycket western-komik. Mer som Rötter fast inte lika tung kanske. Glad att jag sett den men ingen jag vill se om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar