16 juni 2013

Ruskväder

Denna lördagskväll spenderades på hästryggen på långtur och den startade i underbart väder!

Red genom Liarumsdalen som både låter och ser ut dom något ur Bröderna Lejonhjärta : )

När jag var några km ifrån stallet började molnen torna upp sig så det blev lite extra bråttom hem. Regnet började droppa när vi var klara i stallet och det blev jogg ut till hagen en bit bort! Cyklade inom en väninna gör att gosa med familjens valpar men mitt i det hela brakade det till riktigt ordentligt av blixten så jag fick kasta mig på cykeln hem!!! Höll tummarna för att det tekniska klarat sig och att lille B inte blivit rädd. Var så flåsig när jag kom hem så jag kunde inte avgöra om han blivit rädd eller bara var uppjagad för att jag var det... Allt tekniskt var utom fara och det kom inte fler smällar så tv-kvällen var räddad : )

Igår var T och jag ute på långpromenad, en riktigt vacker kväll och jag slapp knotten. Nu fram till midsommar när de svärmat klart är jag lagom sugen på att vara ute efter åtta för de bits som de små djävulens verktyg de är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar