16 juni 2013

Honung med smultron

I fredags hade vi styrelsemöte i vägföreningen hemma hos mig. Jag hade bakat en jordgubbsblondie och en av de andra hade med sig smörgåstårta. Det är verkligen bland det godaste som finns, smörgåstårta.

Hur som, jag fick en fin present, en burk honung smaksatt med smultron från Birgittas Matbod och den var...GOD! Jag ogillar verkligen honung, det är bland det äckligaste naturen skapat i matväg men denna var så god att jag kunde ta en liten tesked bara honung. Visst, honungssmaken fanns där men smaken av smultron var starkare och det är verkligen ett gott bär. Om någon i framtiden tar fram en planta med bra mycket större bär hade jag lätt ersatt jordgubbsodlingen mot smultron istället. Men jag tycker det är för mycket jobb att odla och plocka få och små bär jämfört med jordgubbar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar