16 september 2011

Solig och sorglig fredag

Efter lunch träffade jag upp en väninna för att vara hennes sällskap och stöd på begravningen av hennes pappa. Det var en enkel och vacker ceremoni utan svarta kläder, inga psalmer utan musik han brukade lyssna på.


Ett vackert farväl på första soliga och varma dagen på evigheters evigheter och jag erbjöd mig vara fotograf. En detalj man själv inte alltid tänker på i sammanhanget men själv var jag tacksam för att det finns bilder från min mans begravning. Jag tittar sällan på dem men de finns där och det känns bra.


Efter urnsättningen var det begravningsfika på Chez Madame, trevligt ställe.
Ett ärende därefter och inhandling av mat och nu sitter jag på bussen hem och ska koppla av hela denna kväll. Tung huvudvärk, jag var inte ledsen men led med min väninna och det påverkar ju en så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar