7 september 2011

Äntligen tummen ur...

Oh oh oh... vågar knappt berätta hur länge sedan det var jag satte in ett nytt kök och därmed hur länge jag inte fått kaklat väggen : S

Man lär sig ju att leva med och inte se saker som är ofärdiga. Nu minsann fick jag tummen loss! Krävdes lite semester för att få upp ångan att slutföra lite projekt och genomföra renoveringsidéer...

Hålet med elledningarna till belysningen fick en omgång med skumspray så att jag kan kakla ovanpå.

Den korta arbetsbänken mellan vask och spis fick en list!

Köpte idag en kakelskärare på Linderöds Trä och bar in kakel, kakelsax, fix och sånt som köptes in för så länge sedan : )
Till helgen ska jag börja mäta och skära kakelplattor och få upp möget! Både kakel, köksmöbler och lister i hallen ska vara klart innan min fonduefest i slutet av september med finaste vännerna!!!

1 kommentar:

  1. Som vanligt blir det resultat när du bestämt dig:)
    Spännande när det blir klart, kommer att lysa upp fint o reflektera ljuset:)

    Puss, Ma__

    SvaraRadera