22 september 2011

Dalby veterinärklinik

Idag har Lille Gubben och jag varit på 20.000 mila-kontroll! Jag trodde det var höfterna på honom som spökade men de var felfria. Däremot hade han beläggningar mellan bakre ryggkotorna som gör ont och det kan man inte göra något åt tyvärr. Han ska testa smärtstillande två veckor för att se hur han reagerar. Han ska inte hoppa eller galoppera men trava går utmärkt så nu har han klartecken att jogga med mig igen! Lycka! Och så ska vi börja massera ryggen också. Sen hade han öroninflammation som jag fick medicin till plus inflammerade hårsäckar i ljumsken som vi fick salva till. Sen var det klart! Inkl medicin gick kalaset på ca 1300 så det är verkligen inget att beklaga sig över!

Vid planerade veterinärbesök kommer jag absolut att ha Dalby som förstahandsval för de var underbara! Min vän Linda rekommenderade dem och det är jag så glad för! Gillar att de hade väggmålningar på gulliga djur i väntrummet, vem vill inte se söta djur med nyckelpigor på magen när man är lite nervös? Helt klart värt två byten med buss...

2 kommentarer:

  1. Härligt att min rekommendation gick hem :) Har själv inte varit där sedan min Wille röntgades när han var 1½ år. Wille har tack och lov aldrig varit sjuk. Men när Bosse ska röntgas vänder vi oss också dit igen :)

    Vi ses på lördag :)

    SvaraRadera
  2. Gammelmatte är också jätteglad:)))
    Kram till dig o Baltis!

    Puss, Ma__

    SvaraRadera