8 september 2011

Digitalbox parabol jävla plastaskit


Ikväll när tv:n skulle sättas på fastnade sökningen av aktuella program och sen blev rutan liksom bara svart.

Ringde Canal Digital som uppgav att kortet var aktivt så antingen berodde meddelandet att alla kanaler var kodade på att kortet till boxen var sönder eller att själva boxen var sönder. Jag skulle få ett nytt kort hemskickat men det kommer ju tidigast MÅNDAG! Betyder att tv:n är svart över helgen???

En kär kollega (eller rättare sagt två kollegor) erbjöd mig låna en basbox så att jag i alla fall har 1,2 och 4. Välsigne dem : )))

Fick erbjudandet att "högst rabatterat" köpa en hd-box för tusen spänn. Skulle inte tro det, vad fasiken ska jag med en hd-box till när jag inte har en hd-tv? Måste jag skaffa ny box blir det med största säkerhet en begagnad eller byte av leverantör.

1 kommentar:

  1. Drog du hela svenska ramsan, eller du har tömt sur-kontot:)?
    Kan fresta dig med, att till helgen i svt1 sänds repriser från 80-talet, i svt2 är det långköraren Åsa-Nisse i skogen och tv4 gör en uppdatering för kommande superprogram på sin kanal så det är svart i rutan där. Sorry, hjärtat:))) Men helgvädret skall bli fint i alla fall!

    Puss, Ma__

    SvaraRadera