3 september 2011

Första ridpasset

Igår mötte jag Jeanette som var ute på sin Irish Cob Athlow. Hon har honom på gården där Baltis går på dagis så vi känner ju varandra väl. Jag nämnde att jag i flera år velat börja på ridskola men det finns ingen på pendlingsavstånd här runt byn utan bil.

När jag var tonåring red jag mycket men råkade ut för en hemsk olycka ute i skogen själv på en unghäst och det satte stopp för min ridning tyvärr. Gjorde ett försök ett tag på Baltis dagismattes häst men var inte redo för varken höjden på hästen eller att gå upp i trav eller galopp, var alltför rädd fortfarande. Så efter en tur med en väninna där hon fattade galopp och min häst inte ville fortsätta att bara skritta så vågade jag inte rida mer.

Men Athlow är inte så hög och är en riktig lugn och orädd pålle så idag red jag i skogen med honom och Jeanette gick bredvid. På vägen hem blev han lite ivrig och började trava men det kändes helt ok. Så betyget var att nästa söndag ska jag rida ut med honom själv och det känns helt tryggt! Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar